Renault 5 Electric: Naar een verlaagde prijs. als zijn autonomie!, Renault R5: De auto van de elektrische stad wordt iets meer onthuld. Foto’s, prijs en info

Renault R5: De auto van de elektrische stad wordt iets meer onthuld. Foto’s, prijs en info

Martin_penwald:
Maar als ik geen SUV kan hebben, hoe ik de grootte van mijn zigounette ga compenseren ?
Koop een sedan met meer geoptimaliseerde profilering?

Renault 5 Electric: Naar een verlaagde prijs. als zijn autonomie !

Als het tempo kan verleiden, zou het toch die autonomie en de prijs kunnen zijn, verwijzen naar wat enthousiasme.

De Renault 5 in 2024 !

Twee jaar geleden geformaliseerd tijdens de presentatie van het project Wedergeboorte, De nieuwe Renault 5 die 100 % elektrisch is, had toen zijn publiek aangetrokken. En om een ​​goede reden vonden we vervolgens de emblematische stijl van de Renault 5, duidelijk gemoderniseerd om aan onze huidige normen te voldoen, en in een geheel nieuwe gegarandeerde vorm ” geen uitstoot »».

Al bestaan ​​uit drie voertuigen (Zoe, Twingo en Megane), zal het 100 % elektrische assortiment Renault geleidelijk uitbreiden, met onder andere deze nieuwe Renault 5, die volgend jaar volgend jaar in dealers zou moeten aankomen. Het instapticket moet ongeveer 25.000 euro zijn.

Een verminderde autonomie voor de versie -level -versie ?

Volgens informatie die wordt afgewezen door Automagazine, Deze toekomstige Electric Renault 5 zou een 52 kWh lithium-ionbatterij kunnen aannemen, dezelfde als die wat de Renault Zoe voedt, getoond van zijn aandeel van 35.000 euro.

Ondanks een samenwerking met Nissan voor de ontwikkeling van een nieuwe lithium-ijzer-ijzerbatterij (LFP), moet deze laatste niet worden geïntegreerd in deze toekomstige Renault 5, de schuld van een kleinere dichtheid en een meer omvangrijke batterij. “”
Op gelijkwaardige grootte toont een LFP-batterij een capaciteit lager dan een traditionele nikkel-manganes-cobalttechnologie “, dat is genoteerd Automagazine.

Desalniettemin, als Renault een callprijs van 25.000 euro wil handhaven, zou de 52 kWh -versie van de Electric Renault 5 een model voor het midden van het bereik kunnen vormen. Met andere woorden, de versie -level -versie van deze nieuwe R5 die nog komt, moet een blok met een lagere grootte hebben en zou daarom niet kunnen zorgen voor de beloofde afstand (400 km).

U gebruikt Google News ? Volg Clubic om niets te missen van het technische nieuws ! Google Nieuws

Om te ontdekken in video

Over hetzelfde onderwerp

Elektrische auto’s 2022: Nieuwe modellen verwacht

De prijs van elektrische batterijen nastreven een daling, hoe bedreigd ook

Renault zet de elektrificatie van zijn vlaggenschipmodellen voort en kondigt de elektrische e-tech mega aan

Renault Scenic Vision: The Scenic is herboren

Word lid van de Clubische gemeenschap

Word lid van de gemeenschap van nieuwe technologieënliefhebbers. Kom en deel je passie en debatteer over het nieuws met onze leden die elkaar helpen en hun expertise dagelijks delen.

Opmerkingen (90)

Door zich overdreven te concentreren op autonomie, wat geen cruciale factor is voor de meeste dagelijkse toepassingen, kunnen we mensen bang maken die geïnteresseerd zijn in elektrische voertuigen. Het belangrijkste is de laadtijd en efficiëntie, niet de batterijcapaciteit.
Om met milieu -uitdagingen aan te gaan, zou het verstandig zijn als de fabrikanten zich tot kleinere en lichtere auto’s wenden, met een minimale capaciteitsbatterij.
We moeten niet vergeten dat hoe kleiner de batterij, hoe minder duur de auto zal zijn.

Onder 500 km echt, het blijft niet voor elektriciteit

We moeten ons liever op de prijs concentreren. € 25.000 voor een pot met Yahourt … er zal een tijd zijn om terug naar de aarde te gaan

Het is een kleine luxe stadsauto zoals een Fiat 500, Mini en andere DS3 ..
Autonomie op dit soort lichaam is niet belangrijk ..
We kopen dit soort auto niet om Frankrijk door de snelweg over te steken, maar gewoon voor de Daily Bell Tower (Job, Dodo, Marmots op school, supermarkt) en al met 200 km is er iets te doen.
Als ik nog steeds een 2e lichaam nodig had, zou ik dit soort ve kunnen hebben.

Voorbij 15-18k € dan is het te duur ! DSL Maar er zijn andere prioriteiten in het leven en dan kost elektriciteit blind en het zal erger worden

Omdat de prijs van benzine zal dalen ..

Maar als ik geen SUV kan hebben, hoe ik de grootte van mijn zigounette ga compenseren ?

Ja, maar op een gegeven moment wil je naar het strand of de berg aan de andere kant van het land gaan, en je zult begrijpen dat autonomie belangrijk is, zelfs als het van tijd tot tijd is, rijm in meer lol !!

De autonomie van een elektrische auto zal interessant zijn wanneer deze auto Frankrijk kan oversteken zonder op te laden, over 10 jaar misschien. Op dit moment is de elektrische auto voor de ecologen die ons kwaad maken

Het lijkt mij te hebben verduidelijkt dat dit slechts een 2e doos zou kunnen zijn ..
Niet iedereen is rijk zoals Zijne Majesteit !!

Het 2e lichaam is vaak een verplichting op het platteland, en dit is niet dat de rijkste leven in het algemeen ..
Het is soms de prijs van onroerend goed die uw plaats van leven bepaalt.

Voor een 2e is 200 km erg goed. Laten we niet vergeten dat de batterij 400 km of meer heeft, het is 100as kg die we dagelijks moeten rondhangen. Alsof we twee malabars hadden als een permanente passagiers.

Het probleem is dat er niet veel mensen zijn die deze prijs in een secundaire auto plaatsen.(over het algemeen minder dan 20k €)
De hoofdauto, over het algemeen, we willen dat het allemaal terrein is, elke dag aan het werk gaat en op vakantie gaat met familie ..
In beide gevallen lopen we het risico verre van het doelwit te zijn ..

Anders om Frankrijk over te steken, is het vooral nodig om autonomie te herstellen, universeel, snel en betrouwbaar. Bijvoorbeeld verwijderbare batterijen of een waterstoftank. Vooral omdat grote batterijen alleen van toepassing zijn op grote auto’s, toen we allemaal begonnen met reizen in 205 of twingo.

Anders kunnen we onze gewoonten ook een beetje veranderen, en bijvoorbeeld met de trein reizen, zoals generaties voor ons hebben gedaan. Of over het land over het land oversteken door de tijd te nemen om te ontdekken dat ze niet beperkt zijn tot de doelen, zoals generaties automobilisten voor ons hebben gedaan ..

Op de Megane E-Tech kunt u een contract hebben voor de huur van een thermische voor de vakantie op een LLD ..

De trein bestaat alleen in steden … wat niet allemaal de bevolking beïnvloedt. De “kleine lijnen” die praktisch zouden zijn geweest om vervuiling te bestrijden. Ook wanneer u Frankrijk oversteekt voor een weekend of vakantie, is het met de trein erg ingewikkeld en kan het vaak in voertuig belanden, zelfs zien. En zoals ter plaatse moet u verhuizen en dat u niet noodzakelijkerwijs in de stad bent ..
Sterk autonome auto’s ..
In de trein las ik bovendien een artikel dat zei dat om winstgevend te zijn, de stations in de stadscentra moeten zijn, die op een of andere manier de extra stedelijke, dichtbij of verre uitgesloten.

Koop een vergrootglas op Leboncoin zodat u het in het groot kunt zien. En het zal goedkoper zijn en omdat het de gelegenheid is, is het goed voor de planeet.
NIET.B. : werkt ook met een microscoop voor wanhopige gevallen.

Het kost hoeveel een Clio / 208 diesel ? We zijn snel op 25.000 euro … en in gebruik voor grote alledaagse rollen (150 km per dag om naar het werk te gaan), een elektrisch voertuig kost zeer goedkoper.
Dus ja, het wordt niet gegeven, maar het is het niveau van een dieselstadauto. Bovendien vergeet u de Euro 7 -standaard die de kosten van thermische voertuigen zal verhogen.
Voor mij is de R5 het model dat de kleine elektrische auto definitief zal democratiseren. En bovendien heeft het een trendy / leuke kant die contrasteert met huidige auto’s die triest zijn om te sterven.

“Terwijl we allemaal begonnen met reizen in 205 of in Twingo. »»
Bij de eerste auto zal de aankoop van een gebruikte thermische altijd mogelijk zijn, tot ongeveer 2045 … dus het geeft veel tijd om te zien komen met de verbetering van de masserdichtheid van de batterijen.

Matts32:
bijvoorbeeld reizen met de trein, zoals generaties voor ons hebben gedaan
Toch zou het nodig zijn om een ​​open station in de buurt van huis te hebben, het is verre van het geval op het platteland met de stations die “buiten TGV” sluiten “

Koop een Tesla om te gaan winkelen en ga 90% van de tijd aan het werk gaan ! De gebruikte elektrische slimme is ideaal … Met de besparingen bieden we een diesel V6 om 1000 km te maken met een volledige ..

Ja, maar de stations zijn precies dichtbij omdat ze het slachtoffer zijn van de hele auto en daarom niet langer winstgevend zijn bij gebrek aan verkeer. Als we de trein een beetje meer hergebruiken, zou de omgekeerde beweging beginnen.
Met de uitdaging waarmee we worden geconfronteerd, moeten we zowel onze manier van verhuizen radicaal veranderen (de voorkeur geven aan het openbaar vervoer in plaats van individuen, die de voorkeur geven aan elektrische in plaats van thermisch, de voorkeur geven aan rails in plaats van de weg) en de hoeveelheid van onze reizen (herontdekt alle regio’s in plaats van te gaan Alles om in de zomer en in de bergen in de winter te aggluten aan de kust aan de kust …).
Het herstellen van de rail zou bijzonder effectief zijn op de “manier”, met een onverslaanbaar CO2 -niveau, zelfs door de elektrische auto (ongeveer 2 g/km.Passagier in TGV, 10 in intercités en 30 in TER tegen 50 tot 100 g/km.Voertuig voor de VES … en de TER -beoordeling kan nog steeds breed worden verbeterd als deze meer werd gebruikt) en een vrij hoge emissie/investeringswinstratio.
Natuurlijk zal het nooit 100% van de behoeften dekken. Maar voor lange afstanden kan het veel dekken.
We zouden zelfs iets kunnen herontwikkelen dat al lang bestaat, maar al 15 of 20 jaar verdwenen is: de autotrainereis, die bestond uit het laden van de auto in de trein en zo de grote reis per spoor maken, door alleen de twee uiteinden te doen in De auto … de autonomie van een VE zou niet langer een probleem zijn, noch het feit dat het dichtstbijzijnde station een paar kilometer van het huis ligt en een paar kilometer van de vakantieplaats … en geen probleem indien nodig auto op de auto op het terrein. Dit systeem bestaat nog steeds voor de kanaaltunnel, maar we zouden het grotendeels kunnen herontwikkelen op de hoofdrails (en door meer lijnen te introduceren die Parijs omzeilen, die het netwerk technisch al toestaat, om te frequente correspondentie in Parijs te elimineren met verandering van station naar bonus. ..).
En de tijd besteed aan het laden/lossen van de trein kan grotendeels, zo niet volledig, worden gecompenseerd door de hogere snelheid van de trein of door een nachtcirculatie, dus slapen … zelfs met 1 uur wachten bij het begin en bij aankomst (en ik Tel breed, de Eurotunnel-shuttle vulde en leegt in 25 minuten), een Paris-Nice zou bijvoorbeeld in 8h tegen 9:30 uur met de auto worden gedaan (om nog maar te zwijgen van de pauzes en eventuele files, enz.), Terwijl voor Een Wissembourg (stad met geen groot line -treinstation) -Biarritz We kunnen de 1:00 Woken Road (nogmaals, zonder pauze of pet) vervangen door 1 uur korte rit ‘s avonds naar Straatsburg en vervolgens een treinavond en een aankomst bij de start bij de start bij het begin van de ochtend.
Maar hey, daarvoor moeten we stoppen met kijken naar de muur die nadert door een verandering in onze gewoonten te weigeren als we weten dat het onhoudbaar is om te blijven leven zoals we vandaag leven ..

Degenen die voornamelijk klagen over elektriciteit zijn hetzelfde die niets willen veranderen in hun gewoonten en vooral hun comfort, zelfs voor het einde van de wereld.
Zeer klein extra voordeel of comfort wordt als verschuldigd beschouwd, zelfs als wordt aangetoond dat het schadelijk is voor de gemeenschap en zelfs de wereld. Mijn mond eerst, verander wat je wilt, zolang het me niet dwingt om mezelf te veranderen.
Het zijn over het algemeen dezelfde mensen die schreeuwen om fascisme wanneer ze deze verandering worden opgelegd die ze niet zelf wilden accepteren, zonder zelfs te weten wat dit woord betekent en wat het vertegenwoordigt.

Waarom dan ?
(Dit is een echte vraag, geen kwaadaardigheid)

Hier lijkt mij ook dat de SNCF het plan heeft om de oude lijn te rehabiliteren met soorten mini -elektrische treinen, ik woon niet op het platteland, maar het leek leuk en geen behoefte aan een station, een eenvoudige stop is voldoende. .. een soort land mini huu.

De slimme is veel te klein. Het is alleen gemaakt voor Parijse zweren of andere grote steden in Frankrijk. Zodra je op het platteland bent en zelfs met slechts 25 km te doen, heb je een echte auto nodig.
Bovendien hebben we niet allemaal de plek om thuis veel auto’s te hebben.
Als het 2 kleine elektrische voor de week kostte, een dieselsedan voor weekenduitjes en feestdagen en uiteindelijk een klein nut om het werk te doen …
Goede bah Een elektrische SUV doet de truc voor mij.
En een klein type megane/308/golf voor madame. We zullen vouwen laat zien om het ook te elektrificeren

De Renault 5, het was de auto van de arme bijtreffelijkheid. Het is altijd lelijk geweest.
We hebben geen R5 gekocht omdat het mooi is, maar gewoon uit wrok.
Dus zet voet in dit soort kruiwagen, nee dank je.
Dezelfde elektrische en moderne, oh dat niet.
Het had erger kunnen zijn met een 4L, een 2CV of anderen van dezelfde tijd

Als ze maar hybride was met de hybride motor van de Yaris, zou het PHEW zijn ^^

Behalve dat secundaire auto’s vaak benzine zijn, vooral in de stad. Heel vaak ook gebruikt … deze trend is nog meer waar met ZFE. In de campagne ben ik het ermee eens dat ze vaak diesel was, maar bijna systematisch gebruikt.
Persoonlijk denk ik dat de elektrische R5 over 10 jaar zal democratiseren of zal zijn vervangen door efficiëntere modellen.
De toekomst zal het vertellen.

Matts32:
Ja, maar de stations zijn precies dichtbij omdat ze het slachtoffer zijn van de hele auto en daarom niet langer winstgevend zijn bij gebrek aan verkeer. Als we de trein een beetje meer hergebruiken, zou de omgekeerde beweging beginnen.
Ik ben het niet eens met deze bewering. Veel lijnen zijn gesloten omdat niet onderhouden en gevaarlijk is, en niet bij gebrek aan passagiers. Aan de andere kant creëert dit gebrek aan onderhoud de afname van het aantal passagiers, je gaat naar de auto als je niet op de trein kunt rekenen ! De sluiting van kleine landlijnen is een politieke keuze van de economie, de meeste kleine lijnen zijn zelfs intercités niet winstgevend, ze leven geld uit de regio’s.
Het is geen slecht systeem, maar het moet gewoon politiek worden aangenomen.
Voor de rest ben ik het er volledig mee eens, het is vooral een probleem van wereldwijde reflectie op de verhuizing, en het aantal is de sleutel … herontwikkeling De rail zou veel te duur zijn in veel van onze campagnes, maar andere oplossing is mogelijk …
Ik neem een ​​voorbeeld om me heen dat veel mensen meer dan 40 km doen om naar hun werkplek in een grote stad te gaan … door het openbaar vervoer duurt het tussen 1:30 en 2 uur (voor het stadscentrum, dat heb je om een ​​bus te hervatten om op het werk te komen). Reden: dit zijn omnibus omdat. Het zou zoveel effectiever zijn om elke 15 – 20 km met een parkeergarage en de fiets te maken en het aantal stops aanzienlijk te beperken tot een acceptabele reistijd. Voor aanvaardbaarheid heeft u comfortabele bussen nodig. Laten we de ketterij van 63 plaatsen Sardine -manieren stoppen, omdat 30 minuten slecht geïnstalleerd u het aan iedereen verkoopt ..
Om acceptabel te zijn, heb je ook overdag een retouroplossing nodig, omdat veel ouders hun kind op school moeten krijgen als ze bijvoorbeeld ziek zijn ..
In de stad zou het heroverwegen van de lijnen op basis van het leven van de dag naar mijn mening een oplossing zijn ..
Voor de trein is er nog een limiet, zolang een vliegroute 4x goedkoper kost dan dezelfde trein … veel mensen zullen het vliegtuig liever liever Wees een alternatief.

Als u thuis 8 euro oplaadt voor 400 terminals met de toename van 15%, vergelijken we ons met de zozol ?

Hellvtic:
Als u thuis 8 euro oplaadt voor 400 terminals met de toename van 15%, vergelijken we ons met de zozol ?
Ik laat je de berekening doen, maar eigenlijk door een toename van 10 % per jaar elektriciteit en een verhoging van de benzineprijs, gas (toename per jaar berekenen op het gemiddelde van de afgelopen 4 jaar), 400 km aan elektrische kosten veel goedkoper rollen dan thermische oplossingen.
In mijn geval betekent het prijsverschil dat een eenvoudige benzin u ongeveer 5 jaar goedkoper kost (ongeveer 20.000 km per jaar met een gezin dat minimaal 7l / 100 in benzine zal verdienen). Dit is nog belangrijker met Dacia BI Energy Solutions ..
We zitten in een overgangsperiode, de keuze is ingewikkeld. Eén ding is echter zeker, de staat zal niet kunnen doen zonder de inkomsten van de belastingen op brandstof, op een gegeven moment zal de staat de elektriciteit belasten en deze berekening zal minder waar zijn. Wanneer . Niemand weet het.

In ieder geval zal de rollend materiële aandelen van de rollend materiële aandelen geleidelijk worden gedaan, omdat zelfs als 100% van de auto’s die in 2023 werden verkocht elektrisch waren (en we zullen ver weg zijn, zelfs in 5 jaar), zou er nauwelijks 50% van de Park in elektrisch in 2033.
Maar voor kleine nieuwe auto’s is het kantelen onvermijdelijk en zal het zeer snel worden gedaan vanwege de Euro 7 -standaard die een extra monsterlijke kosten met zich meebrengt in vergelijking met de prijs van het voertuig. Bovendien hebben de fabrikanten al aangekondigd dat ze hun zeer kleine auto’s stoppen (Twingo, C1, enz.). De volgende stap zal de stadsauto’s zijn (208, Clio, enz.) En het zal ook worden versterkt met de beperkingen die ons in stadscentra zijn opgelegd.
Persoonlijk denk ik dat de markt zal worden teruggedraaid ›. Tot nu toe hadden we een secundaire auto die we meer dan 20 jaar hebben getraind met relatief weinig kilometers per jaar en de recente gezinsauto voor de vakantie en de reizen van de. In de nabije toekomst denk ik dat dit het tegenovergestelde zal zijn en dat we zijn hoofdauto langer zullen houden die alleen zal worden gebruikt voor vakanties of in probleemoplossing (en dat de meeste dagelijkse kilometers met een elektrisch voertuig zullen zijn dat een maximum zal tellen van kilometers).

Hoe is het onderhoud duurder ? Het is nog steeds het tegenovergestelde, en veruit ! (De VE, het is de lange termijn overlijden van de garages met een situatie -pensioen met de thermische motoren)
Omdat het is vergeleken met een collega die een zoé heeft en die 80 km per dag is, is de VE vandaag nog veel goedkoper (we kunnen vandaag zelfs nog meer zeggen omdat benzine meer is toegenomen dan elektriciteit). Aan de andere kant, als we maar een paar km per dag doen, wordt het twijfelachtiger.

Over de situatie van garages maak ik me geen zorgen ! Ze zullen een oplossing vinden, zoals het opleggen van airconditioning elk jaar opladen ..

Voor je laatste punt weet ik niet echt ..
Thuis heeft de hoofdauto (wij, vakantie, familiebezoek + werk) altijd veel meer kms gedaan dan secundair (in principe van single tot dubbel)
En toch, deze 2e auto rolde elke dag om aan het werk te gaan en diende systematisch te dienen voor lokale reizen (supermarkt, kinderen om te dragen, enz.)

Ik heb een jaar in elektrisch gewoond (een Taycan). De echte autonomie is vrij ver van wat wordt beloofd op het moment van aankoop (in de winter is het moeilijk om meer dan 270 km autonomie te overschrijden, zelfs als we in de zomer 400 km naderen), maar … het is geen probleem. De overgrote meerderheid van de reizen wat mij betreft is minder dan 50 km per dag. Als ik een grote familiereis heb, hield ik mijn grote SUV 6 -cilinders diesel, die nu ongeveer 4000 km per jaar rolt. Als ik alleen ben voor een grote reis, neem ik de FE ondanks alles en plan ik mijn opladen. Het is restrictiever, maar het is eigenlijk best grappig. En snel. Ik verdien 200 km in 10/15mn snel opladen.
Maar dagelijks moeten we gewoon verbinding maken als ik thuiskwam. Zoeken van brandstofstations zijn voorbij. Reizen wordt gemaakt in een kathedraalstilte. Rijden is veel verzonken, zelfs in een Porsche, en we besteden meer aandacht aan zijn consumptie dan aan zijn reis.
Je moet weten hoe je a priori uit zijn.
Er blijft de kosten over, en daar heb ik geen ruzie, behalve dat we veel besparen op het moment van volle (voorlopig).

Vidarusny:
Eén ding is echter zeker, de staat zal niet kunnen doen zonder de inkomsten van de belastingen op brandstof, op een gegeven moment zal de staat de elektriciteit belasten en deze berekening zal minder waar zijn. Wanneer . Niemand weet het.
Het melden van de hele TICPE aan elektriciteit, het zou ongeveer 4 cts/kWh zijn met het huidige jaarlijkse elektriciteitsverbruik in Frankrijk. Daarom in de volgorde van 20% toename in vergelijking met het gereguleerde tarief.
Vidarusny:
Ik ben het niet eens met deze bewering. Veel lijnen zijn gesloten omdat niet onderhouden en gevaarlijk is, en niet bij gebrek aan passagiers.
Het is gekoppeld, het gebrek aan onderhoud komt van het gebrek aan winstgevendheid van deze lijnen. Het fundamentele probleem is dat de trein in plaats van het spoor als een fundamenteel element van de nationale transport -ontkoppelingsstrategie te beschouwen, beschouwd als een tweede klasse voor degenen die niet de middelen hebben om een ​​auto te betalen (wat sindsdien niet meer vals is De prijzen zijn verre van toegankelijk op de omtrek), en plotseling in plaats van het als een echte openbare dienst te beschouwen, vragen we om winstgevendheid van SNCF. En noodzakelijkerwijs, plotseling is het groot in de niet winstgevende lijnen.

Mogelijk vandaag, maar dit is niet wat we eind 1990 en begin 2000 hebben meegemaakt. Afkomstig uit een klein stadje vrij dicht bij Le Mans, de regio (of de afdeling die ik niet ken) wilde het station sluiten omdat te duur en dicht bij een grote stad (20 km) (destijds een vijftig dagelijkse gebruikers )). Onze burgemeester was destijds veel gehavende zelfs verhoogde lokale belastingen om een ​​deel van het beheer van het station te financieren … het is duidelijk dat na het sluiten van dit type stations het excuus van de niet winstgevende lijn zou hebben gevolgd …
Voor de grap waren de vijftig gebruikers voor de tijd een belangrijke voortgang van de afgelopen 20 jaar.
Na deze aankondiging is het gebruik in Stagné een paar jaar aan studenten van de middelbare scholieren uit angst dat het stationbedrijf. Vandaag nog steeds dankzij deze burgemeester is het station nog steeds aanwezig en gebruikt. Door nadelen heb ik geen figuur om meer of minder te zeggen dan de tijd.

Vidarusny:
De sluiting van kleine landlijnen is een politieke keuze van de economie, de meeste kleine lijnen zijn zelfs intercités niet winstgevend, ze leven geld uit de regio’s.
Helemaal
Gedurende 3 jaar had ik een TGV die het station het dichtst bij mijn huis (45 km) verliet en die rechtstreeks naar Roissy ging, een klassieke lijn op een goed deel dan snelle lijn aan het einde. De regio vond het duur en verwijderde het. Nu heb ik “tenminste” 200 km nodig om een ​​TGV -station te bereiken dat direct naar Roissy gaat, of anders moet je de auto innemen, dan de trein (of zelfs met een verandering soms), dan een metro van het station van Parijs naar de station van het noorden, dan een walgelijke rer voor roissy. Zo vermoeiend dan met de auto, langer, duurder ! De keuze is snel gemaakt voor velen: de auto ..

Met veel verschil toch
Elektriciteit is een universele energie die voor iedereen en voor alles wordt gebruikt en je kunt produceren. Dus belasting, het zal niet gemakkelijk zijn voor de overheid. U kunt minder rollen en niet doen zonder elektriciteit.

Hellvtic:
Dus belasting, het zal niet gemakkelijk zijn voor de overheid.
Het is zo “niet eenvoudig” om de elektriciteit te belasten dat belastingen al een goed derde deel van de prijs vertegenwoordigen die u betaalt wanneer u voor de gereguleerde prijs bent ..

Goed, dus al goedkoper onderhoud, maar veel minder, om zo te zeggen heb ik het nauwelijks.
Het nemen van niets te doen, ik gebruik de buitenkant die ik al had voor mijn elektrische maaier
En de EDF Hollow Hour -prijzen zijn 0,1470 dus * bij 64 kWh is 9.4 euro, mijn auto laadt ‘s nachts op

Precies, voeg een toename toe van de hoeveelheid van wat koolwaterstoffen meldt dat ik niet even geloof. Ze zouden iedereen straffen, niet alleen de bestuurders van de. Je moet je de populaire ontevredenheid voorstellen die het zou activeren

300 in de winters, 440 in de zomer, maar ik ga op vakantie met, zelfs in het buitenland, geen probleem. Trouwens, trouwens, ze zijn te sterk de Italianen op de snelle opladers

Het probleem in uw idee is dat de trein een netwerk nodig heeft en dat genoemde netwerk een blind kost om te onderhouden (ongeveer 10 tot 100x de prijs van een weg). De kabels van de Catenaries die in koper zijn, worden regelmatig gestolen (vooral omdat het verdomd zwaar is, daarom zeer winstgevend, zelfs voor een klein gedeelte).
Dan is er het energieargument. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, verbruikt een SE minder dan een trein, met gelijkwaardige transportcapaciteit (en niet te vergeten de goede oude trein naar diesel). Een Paris Bordeaux is dus 19MWH voor een TGV -bronaantal van 1000 zitplaatsen, bronverbruik. Dit komt overeen met 200 Tesla (in transportcapaciteit) die 19 kWh per 100 km op de snelweg verbruikt, of 1.91mwh voor dezelfde reis.
Wanneer auto’s in een trein moeten zetten, het is niet winstgevend, het is nooit geweest en ik betwijfel of het kan worden. Waarvoor ?
Omdat, in termen van transport, de minste massa die u moet verplaatsen, de meest effectieve u bent. Dus de auto + de wagen zal altijd duurder zijn dan alleen de auto.
Het enige voordeel is dat u de kilometerteller van uw voertuig niet verhoogt, maar economisch niet te rechtvaardigen.

En waarom zouden we “straffen” (naast de wiebelige term … een belasting is geen boete !) Alleen stuurprogramma’s ? TICPE is een belasting die naar het algemene staatsbudget gaat, zodat iedereen ten goede komt, het wordt niet specifiek gebruikt voor kosten met betrekking tot de auto, dus er zou niets schokkend zijn voor wat zij op alle elektriciteit van toepassing is. En hoe dan ook, in de praktijk, zelfs degenen die vandaag geen auto hebben, betalen indirect TICPE (omdat ze noodzakelijkerwijs producten gebruiken en consumeren die zijn getransporteerd …).
En omdat de daling van de opbrengst van de TICPE op benzine noodzakelijkerwijs zeer progressief zal zijn, kan het uitstel op elektriciteit ook op een zeer geleidelijke manier worden gedaan, wat elke “populaire gegrom” zou voorkomen, zodat het onopgemerkt zou blijven … eigenlijk Moet 4CT -belastingen op KWH in 20 jaar verhogen, zo niet meer … het equivalent van een jaarlijkse stijging van 1% op basis van het huidige gereguleerde tarief. Terwijl we hier 15% nemen in twee dagen ..
En mogelijk om de effecten op de meest bescheiden te beperken, kan het zich aanpassen volgens consumptie, de eerste X KWh -jaarlijkse kan worden vrijgesteld, vervolgens 2 CT’s voor de volgende Xs, vervolgens 4, dan 6 ..
Natuurlijk kan het uitstel ook worden gedaan op iets anders dan elektriciteit: btw, ir en is, enz … het is echt geen probleem. Het zou gecompliceerder zijn als de TICPE specifiek werd toegewezen aan de auto, waarbij theoretisch zou worden betaald bij het betalen van zijn vervanging alleen aan automobilisten (de oplossing zou dan een km -belasting kunnen zijn op basis van kilometers tijdens de technische controle + lonclaim belasting voor buitenlandse voertuigen die circuleren In Frankrijk).

Ik heb de staat nog nooit terug gezien om iets op te leggen ! U moet het aantal belasting “niet winstgevend” zien (er is veel rapport van de rekeningen over dit onderwerp).
In ons geval zie ik Bercy al uitleggen dat de plaat breder is, de belasting zal egalitairer zijn … vooral voor de 4 CT’s aangekondigd door @Matts32

Xryl:
Een Paris Bordeaux is dus 19MWH voor een TGV -bronaantal van 1000 zitplaatsen, bronverbruik. Dit komt overeen met 200 Tesla (in transportcapaciteit) die 19 kWh per 100 km op de snelweg verbruikt, of 1.91mwh voor dezelfde reis.
Dus eerst zie ik niet hoe je 1 komt.91 MWh… 19 kWh/100 km * 600 km * 200 Tesla, voor mij is het 22.800 kWh. Of 22.8 MWh … we overtreffen al de consumptie van de TGV.
Maar deze cijfers omvatten in beide gevallen een vulpercentage van 100%. Het is een tarief dat eigenlijk mogelijk is voor een TGV. Niet voor 200 Tesla … Over het algemeen is het gemiddelde vulpercentage van een TGV ongetwijfeld hoger dan die van VPS.
Ten slotte vergeet je ook dat je Paris-Bordeaux en Tesla, het is niet 300 km/h ..
Kortom, het is niet voor niets dat de treinen de CO2/km -beoordeling hebben.De laagste passagier ..
Xryl:
Omdat, in termen van transport, de minste massa die u moet verplaatsen, de meest effectieve u bent.
Behalve dat de massa verre van de enige variabele in de vergelijking is … de massa is vooral duur tijdens de versnellingsfasen. Dat is goed, een trein heeft een veel stabielere snelheid dan die van een auto.
Eenmaal gelanceerd, welke kosten zijn wrijving, voornamelijk lucht en wielen. Twee punten die de trein minimaliseerde in vergelijking met individuele voertuigen … het is niet voor niets dat er in de genoemde sporen om de consumptie van wegtransport te verminderen, er de implementatie is van “treinen” van het communiceren van voertuigen, zodat ze zichzelf zeer kunnen volgen Nauw en profiteer van een groot aerodynamisch voordeel … een oplossing die ook in de luchtvaart elders wordt beschouwd.

En zo niet, een ve met een kleine autonomie van 100 km voor het dagelijks leven en een kleine generator (met benzine) van 50cv -geslacht in een hoek voor grote reizen, is het niet mogelijk?

Matts32:
We moeten 4CT -belastingen op KWH in 20 jaar verhogen, zo niet meer … het equivalent van een jaarlijkse toename van 1% op basis van het huidige gereguleerde tarief
AH goed ? 4 cent voor een kWh die momenteel ongeveer 17 cent is, is thuis 1% ?

U bent geboren op het moment van de R5?
De R5 was inderdaad geen droomauto, maar de “familie” auto in de middenklasse: comfort liever niet slecht (voor die tijd!), 5 plaatsen, voldoende prestaties (opnieuw voor die tijd) en vooral tegen prijzen en een relatief betaalbaar interview. Nou, er zijn een aantal echt iconische modellen geweest aan het einde van hun carrière, zoals Alpine of Turbo / Turbo2, maar het blijft anekdotisch, en natuurlijk heel ver van de auto van de armen.
Vandaar het enorme succes ervan, en daarna werd het de “eerste auto” van veel mensen omdat het tweede aanbod overweldigend, eenvoudig onderhoud, betrouwbaarheid niet al te slecht was, zelfs als de uitvoeringen werden opgepikt in vergelijking met auto’s van die tijd, apparatuur en prestaties die veel toenemen van de ene generatie naar de andere.
Kortom, voor mij is het niet de auto van de armen, maar ik begrijp geen van een van Meo die het aan ons verkoopt als een icoon en probeert het door te geven voor een luxe object of bijna ..

Dit is de basisoptie die bij elke SUV is opgenomen, het lijkt mij nee ?

Cpicchio:
Persoonlijk denk ik dat de markt zal worden teruggedraaid ›. Tot nu toe hadden we een secundaire auto die we meer dan 20 jaar hebben getraind met relatief weinig kilometers per jaar en de recente gezinsauto voor de vakantie en de reizen van de.
Ik ben het er helemaal mee eens. Dit is mijn geval voor een lange tijd (meer dan 10 jaar) en ik ken veel mensen die ook “schakelen”. Ik heb bijna alleen een groot voertuig (benzine) voor de vakantie, maar het drijft niet nauwelijks (4000 tot 5000 km per jaar), en een “klein” type Clio/Zoe Diesel of elektrisch afhankelijk van de periode voor de 30.000-60000 km bij Jaar van het werk, afhankelijk van de periode.

Ja, maar te lage autonomie, het wordt “eng” omdat iedereen zich voorstelt wanneer ze het risico lopen in moeilijkheden te zijn.
Ik heb een E-208 en de aangekondigde autonomie op 320 km is erg goed, maar in de winter vallen we gemakkelijk op 280 km.
Ik heb 55 km per dag om naar mijn werk te gaan, dus ik ben breed en ik zou mezelf kunnen bevredigen met verminderde autonomie. Maar regelmatig moet ik naar iets minder dan 100 km gaan, dus 200 retour. Het maakte een reis naar 255 km, afgelopen december heb ik mijn billen vastgedraaid toen de auto 40 km autonomie aankondigde en dat ik nog niet helemaal gebeurde ^^ ‘
Kortom, minder dan 300 km aangekondigd (dus minder met koude, verwarming, airconditioning …), wordt het te beperkt om dagelijkse reis + extra’s te maken
En de oplaadtijd ja, maar niemand wil een station met navullingen moeten vinden, 20 minuten peer dat de terminal vrij is om dan 10 minuten vrij te maken. Het blijft een negatief punt

Ons probleem is de noodzaak van onroerend goed, om een ​​auto te hebben. Als we het zouden huurden, zouden we dagelijks een elektrische auto hebben en een diesel om naar de andere kant van Frankrijk te gaan, de beste van de 2 werelden in feite.

Niet aan, meer en meer mensen wenden zich tot de LDD (dit is niet de LOA), dus geen concept van onroerend goed … hij laat je de auto gewoon in 4 jaar betalen via een contract met niets aan het einde van het contract ..
Alle garages die ik heb bezocht om het aan mij te verkopen … eerlijk gezegd denk ik niet dat het een probleem van onroerend goed is voor de meeste mensen, maar een behoefte aan behoefte.
Zelfs als je een auto kunt gebruiken zonder je zorgen te maken over onderhoud, technische controle, banden … het is veel meer comfort, het kost een eerlijke prijs omdat de auto die je 4 jaar hebt gehuurd, het niet naar de breuk gaat na ..

Het is het niet eens, tegenwoordig betaalt de verkoper die Frankrijk in diesel kruist veel meer ticpe dan de Parijse die in een metro beweegt. Indirect of niet.
Als we de belasting op elektriciteit verhogen, dus als we straffen (en het zal goed worden gezien als een grote boete) het niet -rollend, zullen we overal met gele vesten eindigen met gele vesten. Ik geloof het niet en om op de lange termijn 41 miljard euro goed te maken, is het geen 4 CT’s die voldoende zullen zijn.
Ik denk dat ze elders het geld zullen zoeken, misschien in de grijze kaartkosten en vele andere kleine metingen, zoals tol, snelle opladers, kortom alles wat de bestuurder van VE zal richten zonder de koelkast van de koelkast van anderen aan te raken

In mijn huis zijn er 3 smarts en ik ben op het platteland … het dorp Rue du is 1,67 m breed ! Buren hebben 2CV’s, 4L en 106 diesel en het stinkt wanneer ze rollen met hun thermische gruwelen. Ik neem de Mercedès V6 van 320.000 km alleen voor lange reizen.

Duidelijk nee ! Naar mijn mening zal het op elektriciteit zijn. De TICPE (de interne consumptiebelasting op energieproducten) is daar voor ! Ik zeg het en redis, het gaat niet van de tipp naar de ticpe voor niets ! De elektriciteit zit er inderdaad nog niet in, maar als een energie … Anderzijds ben ik het ermee eens dat de implementatie capillo-tracking zal zijn, zoals de sociale banden in het drinkwater.
Voorbeeld hieronder zoveel consumptie dat u een elektriciteitsprijs hebt tegen de huidige prijs, boven een belasting wordt geïmplementeerd. Want als je te veel consumeert, is het dat je in een thermische vergiet woont of niet voorzichtig bent, dus het is aan jou om iets te doen ! Of je laadt je auto op, dus bah het is voor transport ..
Het is niet voor niets dat een wet wil verbieden het huren van een thermische vergiet. En het is gemakkelijk te implementeren.

Palou:
AH goed ? 4 cent voor een kWh die momenteel ongeveer 17 cent is, is thuis 1% ?
Nee, het is ongeveer 20%, zoals ik hierboven al zei:
Matts32:
Daarom in de volgorde van 20% toename in vergelijking met het gereguleerde tarief.
En ik zei ook dat het de jaarlijkse 1% verhoogt als we deze toename gedurende 20 jaar verspreiden.
Matts32:
Kortom, 4CT -belastingen op kWh moeten in 20 jaar worden verhoogd, zo niet meer … het equivalent van een jaarlijkse toename van 1%
Als we vandaag de prijs nemen, is het 17.4 CTS. 4 Bovendien is het 21.4 CTS.
21.4/17.4 Het is ~ 1.23 (daarom 23% totale toename in 20 jaar).
En 1.23^(1/20) Het is ~ 1.01, daarom 1% per jaar gedurende 20 jaar.

Hellvtic:
Het is het niet eens, tegenwoordig betaalt de verkoper die Frankrijk in diesel kruist veel meer ticpe dan de Parijse die in een metro beweegt. Indirect of niet.
De verkoper werkt voor een bedrijf, deze ticpe kost het bedrijf, dat het aan zijn klanten zal doorgeven aan de eindklant ..
Hellvtic:
Ik geloof het niet en om op de lange termijn 41 miljard euro goed te maken, is het geen 4 CT’s die voldoende zullen zijn.
TICPE is 18 miljard in de staatsbegroting in 2022.
Met een consumptie van ongeveer 500 TWH -jaarlijks brengt 4CT’s/kWh 20 miljard terug.
Natuurlijk is dit alleen het staatsaandeel, er zijn ook de lokale gemeenschappen aandelen. We komen aan op 8 cts/kWh als we het ook op elektriciteit moeten nemen. Maar er zijn ook nogmaals, er zijn ook andere mogelijkheden.
Zelfs ook toevoegen, het is 2% per jaar gedurende 20 jaar. Dit is niet wat de populaire Vindicte zal activeren, het zou volledig onopgemerkt blijven in de “natuurlijke” stijging van de elektriciteitsprijs (herinnering: alleen al dit jaar duurt het al 15%), vooral als het niet wordt gepresenteerd als compensatie voor de drop -in De ticpe (en plotseling geen reden dat het “niet -rollende” zich bestraft in vergelijking met het rollen, omdat de link niet zal worden gedaan … in feite is de aberratie eerder de huidige situatie waarin mensen die veel rollen meer dan één Belasting die naar de algemene begroting gaat, daarom tot de gemeenschappelijke pot die iedereen ten goede komt).

Het was echter niet om een ​​benzinemotor te plaatsen, zoals een 3 -benen met één liter, 1.2 liter die ethanol alleen voor de stad maakt … 25.000 kogels daarvoor ..

En misschien ook en vooral investeren massaal in het recyclen van batterijen, en in de ontwikkeling van schonere voertuigen.

Dit geldt voor alle recente auto’s versus auto’s 10 jaar geleden, en het is nog erger met hybriden (die de norm worden) die 2 technologieën accumuleren.
Aan de andere kant is het huidige onderhoud veel goedkoper, de bedrijfskosten (Energy + Interview) van een VE zijn daarom grotendeels voor elektriciteit en zal in toenemende mate (om fiscale redenen) worden.

Nou, het bestaat Mazda heeft zojuist een model uitgebracht, BMW met i3 Rex, Opel Ampera, ..

Een andere toekomstige flop die Renault het geheim heeft … minimaal € 25k met zeker de autonomie van een Dacia -lente … geweldig ..

Natuurlijk ben ik geboren !
Mijn eerste auto in 1985.
Ik ben niet nostalgisch voor het verleden, maar dan helemaal niet.
In 1990 had ik mijn eerste nieuwe auto: Golf 2 GTI.
Goede bah ik hield van deze auto, maar dat voorkomt dat niet voor niets ter wereld, ik zou het niet willen vernieuwen. Geen stuurbekrachtiging, schokdempers niet vrienden met mijn lumbale !
Overmatige consumptie. En nog veel meer….
De R5, het blijft de arme auto. Evenveel de meer moderne twingo waarom niet, de Clio natuurlijk, de 106/107/108, ja niet slecht, de 206/207/208 Uitstekend
Haal de R5 naar voren is als de nieuwe kever voor het lieveheersbeestje van die tijd.

Iedereen doet wat ze willen. En dat is echt goed.
Voor mij is een slimme auto als een auto zonder rijbewijs. Geen borst.
Ik vermenigvuldig auto’s niet thuis.
Iedereen heeft zijn eigen auto. Geen duplicaten.
Als we 3, drie auto’s zijn, elk

“Door overmatig te focussen op autonomie, is het geen cruciale factor voor de meeste dagelijkse toepassingen”. Voor jou, oké, maar voor anderen ben je zo aan ? Autonomie is belangrijk, omdat het daarnaast op een zeer significante manier afneemt volgens de buitentemperatuur, snelheid, het gebruik van apparatuur zoals ruitenwissers, verwarming, zinnen, … en dan minder autonomie daarom meer behoefte aan opladen en verspillen van tijd Op een matig lange reis.

Dus daar lijkt het voorbeeld extreem slecht voor mij. We zullen zien of u over meer dan 30 jaar nog steeds in uw slim bent zoals uw buren. Ik weet niet zeker of zij degenen waren die het meest vervuilden met hun lage mensenauto versus uw goede grote V6.
En dit is niet wat de meeste “stinkt” het meest vervuilt (dit is het onderwerp?)).

Een kleine elektrische auto van mijn kant op de tweede auto die zelfs de eerste werd, omdat het degene is die we het meest gebruiken. Thermisch is voor lange reizen bewaard > 300 km. Anders voor de dagelijkse baan, race, vrije tijd … Het is perfect. 320 km autonomie. 280 door dit koude weer. Dat is genoeg. Een huis dat op de standaardaansluiting wordt opgeladen voor ongeveer 2 euro per 100 km
15.000 km in 1 jaar. Ongeveer 300 euro in elektriciteit voor 15.000 km en ik tel niet vrij van Lidl als de batterij laag is en dat het wil dat het snel is. Kortom erg gelukkig. Dit alles voor 250 euro per maand. Geen benzine- of onderhoudskosten meer. Een contract gedurende twee jaar om te testen, we zullen aan het einde van het jaar zien, wat we doen. En goed rijcomfort. Verwarmingsprogrammering, in de ochtend die de auto degeert en verwarmt voordat hij vertrekt zonder zoveel en nog minder te consumeren als deze is verbonden. Kortom, erg blij voor het moment.

Ik had net mijn oudere (afgelopen vrijdag) en op dit moment is het dat geluk, of ik had € 40 van diesel moeten uitgeven om aan het werk te gaan … Ik betaalde zelfs 8 € … breed en gratis opladen bij de taff (Ik ving hun terminal op 10 kW/H maar voldoende om opnieuw te beginnen).
Voorlopig is er geen debat over mij, voor de lange reis (het is nu mijn belangrijkste voertuig) met mijn dochter, ik denk niet dat het ons zal doden om een ​​breuk van 30 minuten te nemen in snelle kosten … een of twee keer In het slechtste geval zo lange reis.
Mijn dieselkosten zullen drastisch dalen, de verzekeringskosten goedkoper (met zelfs extra opties) verplicht onderhoud (elke 25000 km kost me niet meer dan 100 € …) Ik ga van de auto -taff warm en te ontkennen. En het rijden van plezier voor mij maakt een goed. dat positief voor 500 km uitgevoerd.

200% is het ermee eens. Ik zal nog een argument toevoegen. Als we naar het collectief zouden gaan, zouden we geen geld uitgeven om de infrastructuur voor het individuele voertuig te handhaven en zouden we een veel betere kwaliteit hebben. En dus meer treinen per uur ! Voor het einde van de ketting kunt u zich ook shuttles voorstellen. Het is zeer goed geïmplementeerd in de bergen. Je komt ski, je neemt de trein + de shuttle die wacht tot de trein is aangekomen. Ja het is duurder dan de individuele auto (voor een gezin), maar het is eenmaal per jaar, dus het kan interessant zijn.

Melvin:
Voor jou, oké, maar voor anderen ben je zo aan ?
Ik denk dat je het argument retourneert. Ik denk dat mensen die meer dan 200 km per dag maken zeer zeldzaam zijn, zelfs degenen die een reis van meer dan 200 km een ​​keer per week maken. Je bent misschien een van deze mensen daar, maar geeft toe dat het nog steeds speciaal is.
Wanneer we de medium Franse kilometerstand zien, kunnen we redelijkerwijs denken dat de meerderheid 2 of 3 uur kan verliezen op vakantie twee keer per jaar in vergelijking met de 10 minuten verloren om de 15 dagen bij de pomp.
Wackyseb:
Mijn eerste auto in 1985.
Oh, een oude man! Zoals ik … eerste kassa in 83, een 2 poten, echte auto van de armen gekocht 500FR ..
Je hebt me niet uitgelegd waarom je de R5 als de auto van de armen beschouwt, het is veel meer “high -end” dan de 4L. Er waren waanzinapparatuur zoals de retro -rechts, hoofdsteunen zelfs fluwelen stoelen! Nadien moest je in weelde leven om de middelen te hebben om een ​​golf GTI te hebben ..

LD9474:
Het is zeer goed geïmplementeerd in de bergen. Je komt ski, je neemt de trein + de shuttle die wacht tot de trein is aangekomen.
Of je spreekt jezelf tegen, of ik begreep het niet. Aangezien de tweede keuze meer dan waarschijnlijk is, is dit wat mij stoort. Om naar het charterctief te gaan, is het minder geld voor individuele voertuiginfrastructuur. Maar uiteindelijk is uw voorbeeld duurder voor gezinnen .
Goed dat ik zelfs betwijfel of de besparingen op het individu aan de investering zijn om te produceren om veel zone te verlaten. Openbaar vervoer reageert nauwelijks op de laatste kilometers, het is des te ingewikkelder voor de trein. Ik neem mijn eigen voorbeeld, het dichtstbijzijnde openbaar vervoer is 10 km afstand, ik heb een coach voor het SNCF -station (45 minuten niet ver van 35 km gereisd of 1H30 voor 45 km afhankelijk van het station) … afhankelijk van de bestemming is het de bestemming Hetzelfde … conclusie dat uw individuele infrastructuur belangrijk zal blijven, zelfs door te rationaliseren.
Bij wijze van vergelijking door de auto ben ik 25 km en 25 minuten ..
Evenzo in de huidige context ben ik er niet van overtuigd dat besparingen naar het openbaar vervoer zouden gaan. Maar dat is weer een debat.

LD9474:
Je komt ski, je neemt de trein + de shuttle die wacht tot de trein is aangekomen. Ja het is duurder dan de individuele auto (voor een gezin), maar het is eenmaal per jaar, dus het kan interessant zijn.
Helemaal. En bonus, die steeds meer wordt, het is niet om naar gemotoriseerde voertuigen naar het station te gaan. Of u met de bus of VP bent, u kunt lager stoppen in de vallei en een kabelbaan overneemt. Bijvoorbeeld, naar de 2 Alpen via Venosc of Alpe-D’Huez via Vaujany, bespaart het 600 tot 800 m hoogtewinst.
Er is zelfs een Grenoble-Chamrousse-kabelbaanproject dat regelmatig weer opduikt (nou ja, ik geloof plotseling matig in zijn besef, zelfs als het het autoverkeer aanzienlijk zou verminderen, zou het veel openbare subsidies vereisen omdat bijna onmogelijk te maken anders winstgevend, en ik denk niet dat de politieke wil voldoende is om te passeren), met een stijging van 20-30 minuten per kabel in plaats van 25 km weg en 1400 m hoogte.

Geen weelde, een “Belgische” kans die veel goedkoper is dan in Frankrijk.
Nmut:
Je hebt me niet uitgelegd waarom je de R5 als de auto van de armen beschouwt, het is veel meer “high -end” dan de 4L. Er waren waanzinapparatuur zoals de retro -rechts, hoofdsteunen zelfs fluwelen stoelen!
Uh mijn r5 was beige/bruin, geen retro -rechts, 4 snelheden met een koppeling meer dan appel. De ijswasmachine moest pompen op een witte/gele plastic knop. De remmen van de tijd dat het meer was om te vertragen dan echt te remmen. Geen geveegd ijs achter zich, ook geen hoofdsteun. Zelfs de autoradio bestond niet. Het was noodzakelijk om alles in te adviseren om een ​​alleen radiostation te installeren en de antenne te laten installeren (niet vooraf uitgerust)
Dus ja, het was leuk om te beginnen, maar goede opslag.
Huidige 85 of 86, Big Storm of Frost and Snow. Goede bah De ramen waren ook bevroren. En de auto begon niet duidelijk.
En de alomvattende motor zonder ziel .
Snel vervangen door de Nissan Micra echt veel beter uitgerust dan een Nissan Sunny.
Het waren mijn ouders die me Nissan lieten ontdekken, ze hadden de Datsun 280ZX (ik denk dat het ZX was, om te worden geverifieerd). Een doden van dit lichaamswerk. (Nou, ze eindigde sowieso allemaal roestig . ))

Martin_penwald:
Maar als ik geen SUV kan hebben, hoe ik de grootte van mijn zigounette ga compenseren ?
Koop een sedan met meer geoptimaliseerde profilering?

Ja en nee, ik huur mijn elektrische auto, maar ik ben blij dat ik een thermische naast de deur heb en hoef niet van tevoren te plannen om een ​​auto te huren zodra ik moet vertrekken. Geïmproviseerde weekenden, natuurlijk zou ik ze elektrisch kunnen maken met stops, of ik zou kunnen proberen op het laatste moment een thermische te huur te vinden, maar het is nog steeds een kleine logistiek die niet noodzakelijkerwijs zeer comfortabel is

Ja ik ben het ermee eens dat maand van Vitee maar geen vrije tijd meer is, maar hey je moet een week toevoegen dat verlof betaald is

Van mijn kant ben ik niet tegen de elektrische en het is waarschijnlijk dat als ik in een huis woonde (natuurlijk meer garage), ik er misschien al een heb, maar als we in een appartement met Co -Hole wonen en alle toutim niet noodzakelijkerwijs gemakkelijk is om te hebben Een oplaadstation op de parkeerplaats (en nogmaals als je het geluk hebt om een ​​parkeerplaats in je woning te hebben)

Het zou interessant zijn om een ​​onderzoek te hebben naar vergelijkende betrouwbaarheid VE / VT.
Maar omdat ze veel auto’s hebben weggevaagd, gebeuren de problemen van storingen die de garage -eigenaren niet vinden, het gebeurt op alle dozen, en zelfs met de premium merken … mijn elektrische ervaring is niet voldoende (150000 km) om te zeggen of het VES brak af ..
Keyplus:
Ja ik ben het ermee eens dat maand van Vitee maar geen vrije tijd meer is, maar hey je moet een week toevoegen dat verlof betaald is
Frankrijk vat niet samen in Parijs, Bayonne, Brest en Cannes. We kunnen minder ver gaan en ons prachtige land een beetje bezoeken. En zelfs Brest-Vintimille in VE, het is toch niet over een week gedaan ..
Fox-IDCOM:
Het is niet noodzakelijkerwijs gemakkelijk om een ​​oplaadstation te krijgen
Voor mij is dit de grootste rem in VES, dan is er de aankoopprijs (omdat de markt van de gelegenheid nog niet goed is) maar die secundair blijft gezien de kosten van ‘gebruik.

Een beetje opnieuw geslagen, je R5 zou niet erg jong moeten zijn ..
Natuurlijk waren er slechts 5 snelheden, dozen 5 democratiseerde pas in de vroege jaren 90. En hetzelfde voor radio pre-equment.
En als je micra een K10 was, zou het niet beter moeten zijn dan de R5, was de volgende generatie daarentegen beter, maar het is meer de Super 5 -generatie als mijn herinneringen goed zijn (niet zeker …).
Wackyseb:
En de alomvattende motor zonder ziel .
Naar mijn mening, de kleine leuke auto’s, begon het alleen met de R5 alpine (dus hoog -end daarom), en in het midden -rangschikking met de bijl en hun jij 1100 die vrij goed werkte en die werden afgezet met alleen een verandering injector, Maar niet eerder!

Nmut:
De volgende generatie daarentegen was beter, maar het is niet langer de Super 5 -generatie als mijn herinneringen goed zijn (niet zeker …).
Micra II is zelfs al de Clio -generatie, het arriveerde in de vroege jaren 90, het lijkt mij, terwijl de Super 5 dateert uit 1984.

Kleine tour op Wikipedia => Je hebt gelijk.
Maar ik heb herinneringen aan de eerste micra niet verschrikkelijk, maar nog steeds op Wikipedia zie ik dat er 3 fasen waren ..

@Clubic in uw RSS -feed Ik zie een elektrisch artikel of niet, hier zijn de beste -selerse auto’s ter wereld in 2022. Maar het is onmogelijk om deze pagina te laden: “De pagina wordt niet goed omgeleid”. Getest op verschillende machines en browsers.
Artikel te vroeg gepubliceerd en vervolgens ingetrokken ? Config pb ?

Ja, gereserveerd van een komma. Het is in elk geval dezelfde volgorde van grootte als een TGV, en ik twijfel er niet aan dat de vooruitgang op het gebied van consumptie de balans doet dalen in het voordeel van auto’s, binnen een jaar of twee. Er zijn veel auto’s die minder dan 19 kwh/100 km al op de markt verbruiken, gewoon met een i3, ga je al dalen tot 15 kWh/100 km of 18mwh.
Er blijft echter het praktische aspect van de autorit over: u kiest uw bestemming en uw reis, uw pauzes. Je vertrekt wanneer je wilt, en je bent niet onderworpen aan stakingen en andere gevaren van de SNCF.
Als je naar La Rochelle of naar het Arcachon -bekken wilt, ga je direct in plaats van een podium te maken in Bordeaux. Uiteindelijk ga je minder snel, maar je komt eerder aan
Het is niet voor niets dat mensen de auto in de trein kiezen, zelfs als deze duurder is (en er is het probleem van parkeren voor uw auto op het station, met het risico op schade, de kosten als u Vinci Park betaalt, enz …)
Wat betreft het vullen, er is de carpooling om te ontwikkelen, om dit tarief te verbeteren. Het is praktisch genoeg voor de 2 delen. Geloof ook niet dat TGV’s vol zijn (de SNCF communiceert niet over deze tarieven), maar mijn ervaringen op de TGV Paris Marseille (die verondersteld wordt de meest winstgevende lijn in Frankrijk te zijn) toonden me dat een TGV zelden vol is, waarschijnlijk 50 of 60% van zijn capaciteit.
Voor mij is de oplossing om het voertuig helemaal niet te verplaatsen, maar om een ​​vervoermiddel te hebben bij aankomst (zoals bij het begin). Dit is de reden waarom voor mij de echte oplossing de gedeelde, elektrische (kan zelfs autonome) auto zijn waarmee u de laatste 100/150 km rond het station kunt maken wanneer u aankomt. Behalve dat de Parijse ervaringen van zelfdienstauto’s een fiasco zijn geweest, is de opleiding van de Fransen met betrekking tot publieke goederen om te worden gered, kortom, het is niet gewonnen.

tfpsly:
@Clubic in uw RSS -feed Ik zie een elektrisch artikel of niet, hier zijn de beste -selerse auto’s ter wereld in 2022. Maar het is onmogelijk om deze pagina te laden: “De pagina wordt niet goed omgeleid”. Getest op verschillende machines en browsers.
Artikel te vroeg gepubliceerd en vervolgens ingetrokken ? Config pb ?
Ik heb ook getest en er is een probleem dat ik terugging naar het team

Vidarusny:
Om naar het charterctief te gaan, is het minder geld voor individuele voertuiginfrastructuur. Maar uiteindelijk is uw voorbeeld duurder voor gezinnen .
De een is niet tegen de ander. Met minder onderhouden wegen kunt u een spoorinfrastructuur toewijzen van het budget (misschien heb ik mezelf uitgesproken). Aan de andere kant kan het maken van een autorit van vandaag meer kosten dan de trein voor een gezin van 4 personen. Dat gezegd hebbende, de besparingen van het gezin dat niet langer een voertuig heeft, maakt het mogelijk om deze incidentele extra zaak op grote schaal af te schrijven (ik spreek hier over de vakantie).
Voor het dagelijkse leven ben ik het ermee eens dat de “laatste kilometer” slecht wordt geserveerd buiten de grote steden. Thuis, geen bus. Ik denk niettemin dat dit een politieke wil is. De implementatie van “commandabele” autonome shuttles op aanvraag moet het mogelijk maken om deze bezorgdheid op te lossen.
Ik “leefde” in een samenleving zonder bijna geen individuele voertuigen en mensen klaagden er niet over. Ze hadden een andere relatie dan tijd. Dit is wat me doet zeggen dat het met een beetje speelbaar is (veel?) zullen.

LD9474:
Ik denk niettemin dat dit een politieke wil is.
Duidelijk. Ik heb een voorbeeld van mijn ouders, die een grensdorp wonen. Voor hun grenszijde, 4 bussen per dag om naar de centrum te gaan, aan het begin en einde van elke halve dag. 500m verder, aan de andere kant van de grens, met zeker een dorp iets groter dan die van hen, maar aan de andere kant veel verder van het stadscentrum (15 km versus 5 km), twee verschillende buslijnen, met een bus op elk 30 minuten van 6.00 tot 20.00 uur ..
Het is duidelijk niet hetzelfde verlangen om TC aan de ene kant en de andere van de grens te ontwikkelen ..

tfpsly:
@Clubic in uw RSS -feed Ik zie een elektrisch artikel of niet, hier zijn de beste -selerse auto’s ter wereld in 2022
Het is gerepareerd: elektrisch of niet, hier zijn de beste -sellingauto’s ter wereld in 2022

Volgens uw eigen links verbruikt een TGV op 320 km/u, 19 mwh/1000 km. Toch volgens uw link, heeft deze trein 1000 passagiers.
Het is 19wh/passagier/km voor een volledige trein.
Volgens uw eigen cijfers verbruikt een efficiënte elektrische auto 15 kWh/100 km. Het is 150wh/km.
Als de auto 5 personen vervoert, is het 30wh/km/passagier.
Als de auto 4 personen vervoert, is het 37.5wh/km/passagier.
Als de auto 3 personen vervoert, is het 50wh/km/passagier.
Ik zal niet eens praten over het typische geval waarin een auto slechts één passagier heeft, maar zijn bestuurder.
Gevuld met blok, consumeren de meest effectieve elektrische auto’s altijd 1.6x meer elektriciteit dan een TGV die naar 320 km/u gaat en ingevulde blok. Maar als een 100% gevulde trein heel gebruikelijk is, zijn 100% gevulde auto’s veel zeldzamer. Dus in werkelijkheid is er geen foto, het voordeel is overweldigend voor de trein die gemiddeld tussen 3 en 4 keer efficiënter moet zijn dan auto’s. Ik houd er zelfs geen rekening mee dat de TGV’s niet altijd naar 320 km/h gaan.
Ten slotte werkt uw argument over auto’s die effectiever worden ook voor de volgende generatie TGV die is ontworpen om effectiever te zijn.

Ik denk dat je het document verkeerd hebt geïnterpreteerd. Als de TGV zijn kruissnelheid heeft bereikt, verbruikt hij eigenlijk 20 kWh/km. Maar u moet rekening houden. Een voorbeeld wordt gegeven op pagina 15 van het document. En daar komen we aan op 20mwh voor de Parijse / Bordeaux -reis (die dient als basis van het document en dat 600 km is).
Nadien ben ik het ermee eens dat de TGV minder dan een gemiddelde auto verbruikt, maar niet veel minder, we zijn in dezelfde volgorde van grootte. En omdat dat een generatie treinen tenminste 10 jaar ontwerp is, terwijl een generatie auto 2 jaar is, doe ik de weddenschap dat dit rapport zal worden teruggedraaid, simpelweg omdat technologische innovaties eerst zullen profiteren van auto’s.
En omdat auto’s praktischer zijn (om de hierboven genoemde redenen), zal er steeds minder interesse in de trein zijn.
Nadien is de TGV de uitzondering, voor ter, het is lang geleden dat de VE’s veel economischer zijn dan zij.

@Palou @Clubic Een ander artikel in uw RSS -feed voor dezelfde zorgen over het omleiden van niet werken:
https: // www.clubisch.com/mag/milieu-ecologie/actualite-456186-Électricite-le-Solar-Et-l-Eolien-Doublent-LE-Gaz-La-Prémiere-Aven.HTML

Bedankt, ik meld het aan het team
Bewerken: @tfpsly is gecorrigeerd
→ Elektriciteit: zonne- en wind verdubbelt het gas voor het eerst !

Het kopen van een auto om een ​​of twee keer in het jaar op vakantie te gaan, is al een economische niet -sense, evenveel om af en toe een auto te huren.
Anders had ik een BMW i3, een Kona 64 kW en een lente, en ik ben nooit geïrriteerd om Frankrijk elke keer over te steken (Parijs <-> Port de nieuwe tijd meerdere keren)). Het is gewoon langer en je moet anders organiseren, maar het blijft perfect haalbaar.
Het probleem is niet de levensduur van de batterij, maar de laadsnelheid.

@palou nooit twee zonder drie
https: // www.clubisch.com/kaart-grafisch/nieuws-456330-à-votre-portefeuille-a-prototype-de-3dfx-voodoo-5-4-gpu-et-fent.HTML

Ik rapporteer aan het team, maar het zal morgen worden gedaan, gezien de tijd dat het is
@tfpsly wordt gerepareerd: naar uw portemonnee ! Een 3DFX Voodoo 5 -prototype met 4 GPU is te koop !

Renault R5: De auto van de elektrische stad wordt iets meer onthuld. Foto’s, prijs en info

Renault R5: De elektrische stadsauto wordt iets meer onthuld. Foto's, prijs en info

Renault 5. Het merk Diamond maakte gebruik van de Roland-Garros 2023-editie om de gelijknamige speciale serie van de R5 te onthullen, verwacht volgend jaar. Wat te ontdekken wat meer verwachte Renault Electric City -auto.

  • Electric Renault 5 foto’s
  • Nieuwe R5 -info
  • Prijs
  • Datum van publicatie

Het is binnen het kader van de Franse tennis internationals dat Renault op 28 mei 2023 een speciale Roland-Garros-serie van de elektrische R5 presenteerde die het merk Diamond in de tweede helft van 2024 zou moeten op de markt brengen. Een model aangekondigd op 95% trouw aan de seriële versie, waarmee u iets meer kunt ontdekken over de contouren van de toekomstige R5, geroepen om de nieuwe koningin van elektrische stadsauto’s te worden in Renault.

Het is in elk geval de wens van de Franse fabrikant die is begonnen met een enorm elektrisch programma met de marketing van zes modellen gegroepeerd in een nieuwe entiteit van het merk met Diamond, Ampère, tegen 2030. De beroemde R5, langverwacht, zal volledig worden gemoderniseerd dankzij het ontwerpwerk van François Leboine.

Voor Luca di Meo, baas van Renault, “het doel met deze R5 is om het de enige elektrische stadsauto in het bereik te maken met een basisprijs van minder dan € 20.000 (exclusief bonussen)”. De R5 zal worden vervaardigd in Frankrijk in de Douai Factory en moet overnemen van de Renault Twingo en zelfs de Renault Zoé, de eerste elektrische ster van het merk, op de markt gelanceerd in 2013.

Elektrische Renault R5 -foto’s

Renault had begin 2021 de eerste afbeeldingen van zijn elektrische R5 -concept onthuld.

Wat is de informatie om te weten over de nieuwe elektrische R5 ?

De R5 werd gelanceerd in 1972 en blijft bijna 50 jaar later herkenbaar door zijn karakteristieke kenmerken. De stadsauto zal erg compact blijven met een grote vleugje moderniteit. “Het ontwerp van Renault 5 -prototype is geïnspireerd door een cultmodel van ons erfgoed. Dit model belichaamt eenvoudig de moderniteit, een voertuig verankerd in zijn tijd: stedelijk, elektrisch, charmant “legt Gilles Vidal uit, directeur van Renault Design sinds 2020 en ex-chef van het ontwerp van Peugeot dat al een sensatie had veroorzaakt met zijn neo-retro-model Gepresenteerd op het Auto World Cup 2018, The Peugeot E-Legend.

  • Tijdens de presentatie in mei 2023 van de Special Roland-Garros-serie verliet de R5 zijn gele jurk waarin hij in 2021 was onthuld om zichzelf te bedekken met een witte metalen satijnen schaduw vergelijkbaar met die van de show van de toekomstige Alpine A290 onthulde een Enkele weken eerder. Een meer nuchtere kleur die we daarom zullen vinden op de kleurendiagram van de toekomstige elektrische stadsauto.
  • Deze speciale Roland-Garros-editie, verrassend onthuld voordat de marketing van de eerste modellen in het klassieke bereik van de nieuwe R5, heeft enkele andere kleine veranderingen in vergelijking met het prototype dat in 2021 wordt onthuld. Dit is met name het geval op de dunne zijroosters geplaatst op de voordeuren wier redenen het kruis van Saint-André zullen oproepen, een van de symbolen van het Roland-Garros-stadion. Op deze rasters maakt nummer 5 plaats voor het logo van Franse internationals. Op de velgen brengt een briljante blauwe afwerking een vrij stijlvolle aanraking van contrast met zich mee.

  • Op het model dat twee jaar geleden werd gepresenteerd, hadden we al kunnen ontdekken dat de voorkant van het voertuig ons naar een futuristisch tijdperk heeft getransporteerd met een lichte handtekening die een vrij origineel 3D -effect geeft. De luchtinlaat van de kap zal het laadluik verbergen, de achterlichten zullen ook aerodynamische deflectoren integreren, genoeg om een ​​echte genezing van moderniteit te geven aan deze Renault R5 van de 21ste eeuw !
  • Er zijn veel knipoogtes voor de originele R5. Van het zijrooster tot de wielen via de achterste stam, liefhebbers van de R5 worden gevuld door de platte kap te bewonderen zoals de paviljoenlijn en de rechte en gekantelde achterklep.
  • We zullen ook de Franse vlag opmerken die aanwezig is op de spiegels, een knipoog die we nogal gewend waren te zien op de nieuwste concepten van Peugeot.
  • Gilles Le Borgne vertrouwde de Argus toe dat hij andere chemici bestudeerde en dat het batterij, het koelsysteem. zal worden geoptimaliseerd tot het maximum
  • Dit elektrische R5 -concept maakt deel uit van een groot productplan gepresenteerd door Renault. Het merk wil tegen 2030 14 modellen lanceren, waaronder 6 elektrisch. De R5 zal er deel van uitmaken.

Wat zal de prijs zijn van de nieuwe Renault R5 ?

Renault heeft op dit moment geen prijs aangekondigd, maar door het gepresenteerde productplan af te pellen, kunnen we aannemen dat de R5 aankomt om het zoé op het kleine elektrische stadssegment te vervangen. Ten eerste, om te concurreren met de Fiat 500 Electric, Honda E of Mini Electric, was het doel van het merk bij de diamant om deze elektrische elektrische R5 te verkopen op 20.000 euro. Maar de situatie is blijkbaar de laatste tijd veranderd, en het kan zijn dat de toegangsprijs van de stad de. 25.000 euro.

Wat wordt de releasedatum van de elektrische Renault R5 ?

Als Renault zijn project heeft onthuld om zes elektrische modellen in 2030 uit te brengen, kondigt de Argus aan dat de lancering van de toekomstige elektrische R5, waarop het merk veel neemt, zou moeten plaatsvinden aan het einde van de zomer 2024. En goed nieuws voor de Franse fabrieken van de groep, deze R5 zal in Frankrijk worden gemonteerd, met een vergadering voorzien in de Douai Factory. De elektromotor, de 6ak, zal worden gemaakt in Cléon, in Normandië.